Dohled nad pracovním prostředím
a pracovními podmínkami
Společnost ADMED, s.r.o. zajišťuje v rámci pracovnělékařské péče dohled nad pracovním prostředím a pracovními podmínkami svých klientů, firem a institucí.
Přizpůsobování práce lidem a každého člověka jeho práci. (ILO/WHO)
Hodnocení zdravotního rizika na základě čtyř postupných kroků:
- identifikace nebezpečí pracovního prostředí,
- hodnocení vztahu dávka – reakce,
- hodnocení expozice zaměstnanců zdraví škodlivým faktorem práce a pracovního prostředí,
- klasifikace rizika z expozice identifikovaných faktorů práce.
Hodnotíme zdravotní riziko pro pracovníky z jednotlivých faktorů pracovního prostředí a následně vypracováváme posudek o riziku.
- Management rizika - třídění rizik podle jejich závažnosti, určovaní priority řešení jednotlivých rizik a třídění i podle možností jejich eliminace.
- Komunikace rizika - sdělování výsledků hodnocení a klasifikace rizika zástupcům managementu a zaměstnancům.
- Plán opatření, který je potřebný na konkrétních pracovištích zabezpečit.
Odborná poradenská činnost při hodnocení a usměrňování profesionálních rizik
Poradenství je zabezpečované z hlediska ochrany, podpory zdraví a zvýšení pohody při práci. Komunikace probíhá s managementem a zaměstnanci ve všech etapách během výkonu pracovně lékařské péče. Náš systém pravidelně poskytuje informace a poradenství o ochraně zdraví jeho zaměstnanců s přihlédnutím ke specifické problematice zaměstnavatele.
Hlavní linie poradenství je na úrovni managementu klientů. Snažíme se, aby informovanost klienta zahrnovala nejen znalost pracovních podmínek a jejich souladu s hygienickými předpisy, ale obsahovala i náměty na řešení nedostatků při vytváření podmínek zabezpečujících pozitivní rozvoj zdraví zaměstnanců.
Naše odborné znalosti odevzdáváme i řadovým pracovníkům tak, aby i oni byli motivováni ke zlepšování svého pracovního prostředí. Poradenství je tedy poskytované také přímo na pracovištích, např. jednoduchými ergonomickými doporučeními.
Dohled nad zdravím pracovníků a systematické sledování zdraví vybraných skupin ve vztahu k vykonávané práci a pracovním podmínkám
Dohled nad zdravím zaměstnanců na základě sledování a hodnocení zdravotního stavu, vybraných ukazatelů a zdravotní způsobilosti na práci zaměstnanců formou lékařského vyšetření se bude vykonávat:
- před jejich nástupem do práce
- v pravidelných intervalech při vykonávaní rizikových prací
- při jakémkoli podezření na ohrožení jejich zdraví
- při kontrolním sledování vybraných ukazovatelů zdravotního stavu
- při přeřazení na jiné pracovní místo
- při ukončení práce
- v určených intervalech po skončení práce
- vykonáváním imunizace (očkování)
Přizpůsobování způsobu vykonávaní práce a pracovního prostředí pracovníkům
Pomáháme při přizpůsobování práce fyzickým a mentálním schopnostem jednotlivců, což je osobně důležité u lidí, kteří patří ke zranitelným skupinám, příp. mají zdravotní problémy => uzpůsobujeme individuální potřeby a danosti všech pracovníků s ohledem na jejich věk, pohlaví a zdravotní stav.
Organizování první pomoci
Aktivně se budeme zúčastňovat na organizování systému první pomoci převážně vykonáváním periodických odborných školení vybraných zaměstnanců. Při konzultacích s managementem organizací budeme dbát na celkovou organizaci poskytování první pomoci. Budeme brát v úvahu specifické podmínky pracovišť, počet pracovníků, charakter pracovní činnosti a podobně.
Ochrana a podpora zdraví
Podpora zdraví = kombinované úsilí zaměstnavatelů, zaměstnanců a společnosti podporovat zdraví a pohodu v práci. Spolupodílíme se na přípravě a vypracování programů efektivní ochrany zdraví pracující populace, na jejich realizaci a vyhodnocovaní dosažených výsledků.
Zdroj: www.rmacentrum.cz
Související odkazy:
Pracovně lékařská péče – hlavní strana
Výchova a vzdělávání zaměstnavatele a zaměstnanců
Právní normy k pracovně lékařské péči